Sponsorit

torstai 26. tammikuuta 2017

Korin ulkopuoliset osat






Tässäpä saatiin kuvaan ovien aiemmin hukassa olevat komponentit. 
Nyt kun ovat löytyneet,saamme etupaneeleiden tekoon olennaiset mitat. 
Osat kelpohintaan toimitti Prokschi Itävallasta. Ei ollut kannattavaa 
kunnostaa vanhoja. Laadukas jälki.





Kuvassa puhallettu ja maalattu vaihdevivuston huoltoluukku, 
joka ei kerinnyt omaan jaksoonsa.suuremmat rakenteet 
ja yksittäiskappaleet puhaltaa ja maalaa TSJ Valmistus Vihtavuoressa. 
Suorat rakenteet puhaltaa linjallaan teräsmyynti.he myös maalaa 
pitkän tavaran. Kuvassa myös tuleviin moottorijaksoihin liittyvä 
dynastarterin panta kunnostettuna. Kaipaa vain uudet pultit.




Korityöt alkaa osien sisäpuolien puhalluksella. Puhallus, 
epoksipohjamaalaus ja musta väri TSJ Valmistuksen tekemänä. 
Pintatyöt tehdään ja maalataan MO Automaalaamossa Leppävedellä.




Autossa on irrotettava kovakatto. Puhallus ja musta väri sisäpuolelle 
TSJ Valmistuksella. Pinnan veto aikanaan mustaksi MO Automaalaamossa
Kattoverhoilu poistetaan turhana kosteuden kerääjänä.




Takapellin sisäpuoli puhallettuna. Pohjien teko ja epoksi 
sekä musta sisäpintaan odottamaan pinnan vetoa vihreäksi.




Hei! Nämä on oikeesti etulokarit. 
Antaa jotain kuvaa auton mittasuhteista. :)




Pitäähän autolla naama olla! Söpö ilme! Pellit Itävallasta.




Takahelma on tukeva. On samalla osa runkorakennetta. 
Tämä pultataan takarunkoaisojen väliin korin tukemiseksi. 
Puhallettu Honkosella Vihtavuoressa. Pohjiksi ruiskutettu 
musta väri. Viimeistellään ja pintaan tulee lopullinen vihreä helmiäinen.




Auton takakyljet. On ne somat. Osat Itävallasta ja hinta muistaakseni 
70 euroa per kylki. Vois olla kalliimmatkin!




Tehdasuudet puskurit. Upea työn jälki ja hinta n.40 euroa kappale.




Korin ulkoiset komponentit.. Halpaa kuin saippua ja laatu hyvää. 
Nostalgiset kisapeilit tuli ebay.uk:sta. Siellä on paljon osatarjontaa 
kun on vahva klassikkojen kunnostuskulttuuri mm. Minit yms.




 Tuuletusikkunoiden listat. Uudet ja hienot. Ei maksa vaivaa 
kiillotella vanhoja. Toimitti Prokschi Itävallasta. Halpaa.




Rengastus 145/12. Harvinainen koko ja vannetyypin takia 
Veikeä asentaa. Renkaat ja asennukset hoiti Kumisetä Palokasta. 
Onnistuu harvinaiset ja haastavammatkin tilaukset.. Raideleveyttä lisättiin 
kääntämällä vanteet nurin päin. Venttilireiät hitsattiin umpeen 
ja porattiin toiselle puolelle uudet. Puhallus ja maalaus TSJ Valmistus. 
Pulteissa ei ollut keskitystä joten onnistui vaan kääntää vanteet. 
Saadaan ajoon tanakkuutta kun raideleveys kasvaa. MOON-kapselit löytyi 
aasiasta ja valitettavasti legendakin on nykyään muovia. Mikään ei 
ole enää maailmassa pyhää! Moon-kapselithan tehtiin alkuaan hot rod-kultuuriin 
Suolajärvien nopeuskilpailuihin. Olivat aerodynaamiset.



Seuraavassa jaksossa keskitymme alustan rakentamiseen ja suunnitteluun koritöiden edetessä! 
Pysy linjoilla!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti