Sponsorit

keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

Voimansiirto ja akselit Vol 1.


TERVE TAAS!

Auto on jälleen edennyt. Tällä kertaa akselistojen ja ripustusten osalta. 
Täysin eivät vielä ole kuitenkaan kasassa.



Etu- ja takarummut saivat lopullisen värin sekä lakat pintaan.




Nämä takatukivarret vetareineen kaikkineen teetti työtä. 
Vasta sitten kun olimme saaneet nippuun niin tajuttiin kuinka kaikki 
olisi pitänyt tehdä. Taas niitä hommia jotka osaa heti kun työ 
on jo tehty. Kumit, stefat ja laakerit uusittiin. Kuskin puolen tukivarresta 
puuttuu vielä jousen jalka joka on tilauksessa ja tulossa jossain 
Suomen ja Itävallan välillä.



Tässä mallaillaan takatolppia. Niiden lopullinen asento on lähes 
tässä kulmassa. Tolpan perusjoustovara on vain n.13cm, joten 
lopullinen joustovara tehdään kallistamalla tolppaa ja luomalla 
vipusuhdetta tolpan alakorvakkeen ja pyörän navan etäisyydellä.


Tässä on tehty jo jarruputket ja vedetty vaijerit. Ainoastaan jarrukengät puuttuu. 
Putket, letkut ja vaijerit toimitti valmiina settinä Prokschi.



Kasattuun pakettiiin ruuvattiin pyörät käsittelyn helpottamiseksi. 
Pyöriinhän tulee lopuksi kokokromiset Moon kapselit. Kumit hoiteli jälleen 
Palokan pojat Kumisetä-liikkeestä.



Etunavat puhallettuna ja maalattuna. Olkatapeissa näkyy suojausteipit, 
ettei hiekka karhenna laakerikauloja. Puhallus TSJ-Valmistus Vihtavuoressa.



Tässä alkaa etuakselisto kasaantua. Ylätukivarret ja ohjausnivelistö 
vielä hukan teillä. Ollaan varastoitu tarpeita millon mihinkin.


Prokschi paljasti oman salaisen protonsa minulle kun tietää ahtamistavoitteistani.. 
Hänellä on Rotrex-remmiahtimella varustettu peli tulossa.. Kun saa valmiiksi 
ja toimimaan niin lupasi julkasta videon Youtubessa. Kannattaa kärkkyä! 
Sain luvan käyttää kuvaa blogissani :)


Tähän laitan kuvan erikoisesta yrityksestä vähän loppukevennykseksi. 
Vain rekka pihassa paljastaa, että tässä toimii Toyota Gazoo Racing 
WRC kilpa-autotehdas. Kaikinpuolin komea ja maisemaa hienosti 
kunnioittava näky! Hienoa! Seuraavassa jaksossa todennäköisemmin 
kerron moottorin suunnittelusta, sen piirrustuksista ja mekaniikan 
teorioista koneen suhteen. Pysyttele linjoilla!

Tv:Lasse

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti